/Files/images/стем.png
Надзвичайно важливим є раннє залучення здобувачів освіти до STEM – навчання. Оскільки інтерес до STEM – дисциплін найчастіше проявляється у молодшому шкільному віці, то раннє занурення в STEM дозволить зробити в майбутньому вибір професії, пов'язаний із предметом інтересу.
Успіх освітньої реформи можливий тільки за умов перетворення STEMу STEАM, а потім – у STREAM-освіту. У ліцеї створено таку модель наскрізної STEM-освіти: для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку -STREAM-освіта; для здобувачів освіти 5-9 класів необхідна STEAM-освіта; а для старшокласників актуальною є STЕM-освіта.
Введення STREAM–освіти дошкільників і початківців є нагальною потребою часу. Така освіта передбачає наступне: забезпечення розвитку базових (стартових) потенційних компетенцій і особистісних якостей дошкільнят та дітей початкової школи, що сприяють формуванню творчих і технічних здібностей, продуктивного та критичного мислення дітей; розвиток сенсорних, інтелектуальних здібностей та інтересів у малюків, допитливості та пізнавальної мотивації; формування сенсорної культури та культури пізнання, цінностей пізнання; формування пізнавальних дій, становлення свідомості; розвиток уяви і творчої активності; формування первинних уявлень про себе, інших людей, про властивості і відносини об’єктів довкілля (форми, кольори, розміри, матеріали, звучання, ритми, темпи, кількості, числа, частини і ціле, простір, час, рух і спокій, причини і наслідки тощо), про час й простір, планету Земля, Всесвіт, про особливості природи, різноманіття країн і народів світу тощо.
У початковій школі – це формування навичок дослідницької діяльності, але, звичайно, у формі, доступній для певного віку, психічного і ментального розвитку; закладання основ обізнаності у STEM–галузях і професіях; стимулювання інтересів малюків до подальшого опанування курсів, пов’язаних із STEM.
У середній школі здійснюємо коригування навчальних програм на підставі міждисциплінарних, трансдисциплінарних та мультидисциплінарних підходів до вивчення, коли академічні поняття поєднуються з проблемно побудованими уроками. Таким чином, збільшується поінформованість здобувачів освіти про STEM–предмети, а також академічні вимоги у STEM–галузях і професіях.
У старшій школі забезпечується складна програма навчання з акцентом на застосуванні STEM–предметів, пропонуються курси і шляхи для підготовки у STEM–областях і професіях, а також прагнемо підготувати учнівську молодь до успішної післяшкільної зайнятості та освіти. При цьому на будь-якій стадії ця система поєднує шкільні й позашкільні можливості та форми навчання.
Така система освіти вчить жити в реальному, швидкозмінному світі, вміти реагувати на зміни, критично мислити, бути творчою особистістю. Здобувачі освіти вчаться вирішувати проблеми, стають новаторами, винахідниками, розвивають логічне мислення та технічну грамотність.

У березні 2020 р. творча група педагогів КЗ «Малоданилівський ліцей» взяла участь в ХІ Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти», яка відбулася у м. Києві.

Слід зауважити, що на виставці було представлено 408 робіт з 7 тематичних номінацій, 560 учасників із 25 регіонів України, а також Чехії, Словаччини, Польщі, Франції, США, Білорусії. Експертну оцінку якості робіт проводили науковці й фахівці Національної академії педагогічних наук України.

Але лише у серпні у зв’язку з карантином COVID-19 було підбито підсумки. Дана робота проводилася під патронатом КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти».

Ми пишаємося тим, що нашу роботу як узагальнення досвіду діяльності педагогів ліцею з теми: «STEM-освіта як основа інноваційного мислення сучасного вчителя та успішного конкурентноспроможного випускника в умовах реалізації Концепції нової української школи» було відзначено золотою медаллю. Вітаємо всіх педагогів, які брали участь у виконанні даної роботи.

Особливо хочеться подякувати за підтримку і фінансову допомогу голові Малоданилівської ОТГ Гололобову О.О. та депутатському корпусу. Без підтримки нашої громади ми б не змогли досягти таких високих результатів.

/Files/images/2021_r/диплом.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 0